Healthy cookies w. dark chocolate

Quinoa Porridge

PA130018 PA130023

Hej piger <3 Undskyld for min manglende blogging, har haft en masse at se til, også har jeg ikke været så godt til at planlægge min tid. Man skal vel altid lige igang igen, efter en ferie. Jeg har helt glemt at dele denne opskrift med Jer, som er en ny favorit! Jeg er kæmpe fan af grød, især om vinteren, hvor morgenerne kan være kolde (og oftest er det) også er det bare super hyggeligt at spise en varm grød, mhhm!

Udover alt dette, kan grøden toppes med alverdens toppings, herunder er granatæble, kakaonibs og ja friske bær generelt favoritter hos mig! Jeg elsker at differentiere mine morgengrød med forskellige smage, nogle gange har jeg lyst til den julet smag, hvor jeg blander kanel og kardemomme – og andre dage er jeg mere til det friske, og putter lidt frysetørret hindbærpulver og vanilje i.

Denne grød er lavet af quinoa, boghvedeflager og evt lidt hampefrø. Quinoa er sundere end fuldkorn, indeholder en masse sundt fedt (især for hjertet) og sænker kolesterol i blodet. Quinoa påvirker blodsukkeret langt mindre end andre kornsorter, hvilket er rigtig godt, dog er det bedst at spise i mindre mængder – ligesom så meget andet. Sidst men ikke mindst har quinoa et højt indhold af protein, og derfor mætter det meget.

Denne grød, har jeg lavet af min egen opskrift, og har derfor, desværre ikke præcise mål. Jeg tog en passende mængde quinoa i en gryde, med mandelmælk og lod det koge op, under omrøring. Quinoa kornene skal koges i ca. 15 min mindst, så man kan evt. sætte dem i blød lidt før brug. Når kornene er begyndt at suge, kan man tilføje lidt boghvedemel, for at få konsistensen tykkere og mere ‘grød-agtig’ – herudover tilføjede jeg vaniljepulver og lidt hele hampefrø. Så lækker og mættende morgenmad!

Hi lovelies! Hope you are doing well, I am sorry for my missing blogpost, I have been busy. I just have to share this amazing recipe on my favorite morning quinoa porridge. I just put some quinoa grains in a casserole and add some almond milk, hereafter the grains have to boil for at least 15 minutes – otherwise you have to steep the grains before use. Remember to stir the porridge and add a little (ca. 2 spoons) buckwheat flour and vanilla powder. You can top with whatever you’ve like to top it with, I like pomegranate and cacao nibs – this is a filling, nourishing and very tasteful breakfast, go make it girls!
Untitled-1

2 kommentarer

LEAVE A COMMENT

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort.

 

Næste indlæg

Healthy cookies w. dark chocolate